Volg ons online:
TerugAl eens gehoord van de medium popcorn marketingtechniek?

Al eens gehoord van de medium popcorn marketingtechniek?

Heb je ooit gemerkt dat je in de bioscoop altijd voor die grote popcorn gaat? Dat komt door een slimme truc die marketeers het decoy effect noemen!
Al eens gehoord van de medium popcorn marketingtechniek?

Hier is hoe het werkt:

Kleine Popcorn: €3
Medium Popcorn: €6.50
Grote Popcorn: €7

Zonder die medium optie zou je misschien voor de kleine gaan. Maar nu lijkt die grote popcorn ineens een superdeal voor maar €0.50 extra!

Het geheim? De medium optie maakt de grote popcorn aantrekkelijker. Het is pure prijspsychologie, en het werkt als een trein!

En deze techniek kun je echt op alles toepassen, enkele voorbeelden:

  • Productbundels: Bundel producten en voeg een tussenoptie toe om klanten naar het duurdere pakket te trekken.
  • Abonnementsmodellen: Maak je premium abonnement onweerstaanbaar door een slimme medium optie toe te voegen.
  • Restaurants: Prijs je medium gerechten zo dat klanten liever voor het grotere, duurdere gerecht gaan.

Zelfs in je social media strategieën kun je het gebruiken! Stel verschillende advertentie- of contentpakketten voor, en laat die medium optie het werk doen om je premium aanbod aantrekkelijker te maken.

Benieuwd naar meer slimme marketingtrucs? Ik deel graag af en toe wat leuke feitjes en help mijn klanten met deze kleine tips om ze te laten groeien.

Interessant artikel? Deel hem dan!



Naar overzicht
Waar kan ik je mee helpen?
Plannen van een gratis kennismakingsgesprek Een vraag stellen Bellen: 0316 - 200016 Appen: 06 53 54 18 87 Contactgegevens