Terug
Boost je branding & reputatie met klantfeedback
Ik zie dat veel bedrijven nog weinig tot soms bijna niets doen aan hun reviews, maar wel willen werken aan hun branding & reputatie. Veel bedrijven onderschatten de waarde van reviews. Daarom enkele feitjes!
Wist je dat online reviews een cruciale rol spelen in het koopgedrag van consumenten? Het blijkt dat bijna iedereen, maar liefst 99.9% van de consumenten, reviews leest voordat ze een aankoop doen. Gemiddeld nemen ze de tijd om minstens vier reviews door te nemen voordat ze een beslissing maken. Dit benadrukt het belang van positieve feedback. Eén negatieve review kan echter tot 30 potentiële klanten afschrikken! Zorg dus voor tevreden klanten en moedig hen aan hun ervaringen te delen. Een goede review kan een wereld van verschil maken!
Meer leuke feitjes over reviews?
- 79% van de consumenten vertrouwt online reviews net zoveel als persoonlijke aanbevelingen.
- Gemiddeld besteedt een consument 13 minuten en 45 seconden aan het lezen van reviews voordat hij een beslissing neemt.
- Bedrijven met meer dan 200 reviews genereren 2 keer meer omzet dan bedrijven met minder dan 20 reviews.
- 85% van de consumenten zoekt naar negatieve reviews om een gebalanceerd beeld te krijgen.
- Na het lezen van positieve reviews is 73% van de consumenten meer geneigd om een lokaal bedrijf te vertrouwen.
- 70% van de consumenten laat een review achter als ze hierom gevraagd worden.
- 89% van de consumenten leest reacties van bedrijven op reviews.
- 57% van de consumenten gebruikt een bedrijf alleen als het vier of meer sterren heeft.
- 40% van de consumenten vormde hun mening door het lezen van slechts één tot drie reviews.
- Reviews met een rating van 4.2-4.5 sterren worden het meest vertrouwd.
Deze leuke weetjes laten zien hoe belangrijk reviews zijn voor jouw bedrijf! Meer info of hulp bij reviews ontvangen? Lees verder
Interessant artikel? Deel hem dan!
Naar overzicht