Het overkomt helaas bijna ieder bedrijf, een negatieve ervaring van uw diensten, product of service. Helaas kun je als bedrijf nu niet altijd 100% klantentevredenheid aanbieden ook al zouden we dit graag bieden. We leven in de tijd waar iedereen alles online kan plaatsen en naast positieve recensies worden ook negatieve recensies online gedeeld.
Zo kan het voorkomen dat u op uw zakelijke Facebook pagina een negatieve Facebook recensie ontvangt en wellicht wordt u overwelmt met het gevoel direct deze recensie te verwijderen voordat iemand anders het leest. Het is immers veel gemakkelijker een reputatie van een bedrijf neer te halen dan op te bouwen dus instinctief proberen we automatisch alle negatieve reacties te voorkomen en te vermijden. Dus hetgeen wat u zoekt is de functie om de recensie gelijk van uw Facebook te verwijderen.
Helaas biedt Facebook geen optie om een recensie van uw zakelijke facebook pagina te verwijderen. De reden waarom je niet zomaar elke recensie kan verwijderen is omdat men hierdoor de score / aantal sterren kan manipuleren en dit vindt Facebook oneerlijk.
Het enige wat Facebook momenteel wel als optie aanbiedt is mogelijkheid om een recensie als 'spam', 'beledigend' of 'niet gepast' te markeren.
Indien u een recensie ontvangt met een lage score en het heeft niets te maken met de diensten, producten of service die u aanbiedt of is de recensie niet gepast of beledigend? Dan geeft Facebook u de mogelijkheid de recensie hiervoor te markeren. Bij de recensie kunt u rechts bovenin de hoek klikken op het pijltje en kiezen voor de optie 'Ik vind deze recensie niet leuk'.
Nadat u geklikt heeft op de knop 'Ik vind deze recensie niet leuk' krijgt u een melding waar u kunt aangeven wat er niet goed is aan de recensie. U kunt kiezen uit 2 opties.
Hieronder ziet u de verschillende mogelijkheden die u krijgt afhankelijk van de eerder gekozen opties.
Afhankelijk van uw keuze krijgt u de mogelijkheid deze persoon nog te blokkeren om zo de communicatie via facebook tegen te houden.
Nadat u uw verzoek hebt gedaan zal het verzoek door een Facebook medewerker worden beoordeeld. De recensie zal dus niet direct verwijderd worden. Daarbij bestaat de kans dat uw aanvraag dus niet geaccepteerd wordt als dit niet binnen de richtlijnen van Facebook voorwaarden valt.
Het klopt dat Facebook u niet de mogelijkheid geeft om een recensie direct te verwijderen en zelfs als u een recensie markeert kan het nog enige tijd duren voordat uw aanvraag behandeld wordt. Ondertussen blijft de negatieve recensie wel in beeld. Wat kunt u aan de negatieve recensie doen totdat uw aanvraag behandeld is?
Voordat u handelt moet u weten dat alles wat op internet wordt geplaatst een hele lange tijd beschikbaar blijft. Zodra u dus reageert op de recensie moet u goed nadenken over hoe u gaat communiceren. Veel bedrijven hebben in dezelfde schoenen gestaan en hebben dus het effect kunnen meten van allerlei verschillende reacties.
Hieruit blijkt dat een positieve reactie het beste effect heeft op een negatieve recensie.
Bij uw reactie kunt u het beste gebruik maken van de volgende tips
Facebook biedt geen optie om een recensie direct te verwijderen om zo de waardering van klanten op uw Facebook pagina eerlijk te houden. U kunt het beste op een positieve manier reageren op de negatieve recensie zodat uw bezoekers van u Facebook pagina zien dat u professioneel reageert en dat u de klanttevredenheid van elke klant erg belangrijk vindt.