Hoe kan ik een FaceBook recensie verwijderen?

Geplaatst op 13-06-2015 door Vele bedrijven hebben dezelfde situatie meegemaakt. Op de zakelijke Facebook pagina van het bedrijf staat een negatieve recensie. In de meeste gevallen willen de bedrijven deze negatieve recensie zo snel mogelijk van de Facebook pagina verwijderen omdat elke bezoeker dit kan zien, maar hoe verwijder je de negatieve recensie van de Facebook pagina en welke opties biedt Facebook hiervoor aan? In deze post gaan we op deze probleemsituatie in.

Negatieve Facebook recensie van uw pagina verwijderen

Het overkomt helaas bijna ieder bedrijf, een negatieve ervaring van uw diensten, product of service. Helaas kun je als bedrijf nu niet altijd 100% klantentevredenheid aanbieden ookal zouden we dit graag bieden. We leven in de tijd waar iedereen alles online kan plaatsen en naast positieve recensies worden ook negatieve recensies online gedeeld.

Zo kan het voorkomen dat u op uw zakelijke Facebook pagina een negatieve Facebook recensie ontvangt en wellicht wordt u overwelmt met het gevoel direct deze recensie te verwijderen voordat iemand anders het leest. Het is immers veel gemakkelijker een reputatie van een bedrijf neer te halen dan op te bouwen dus instinctief proberen we automatisch alle negatieve reacties te voorkomen en te vermijden. Dus hetgeen wat u zoekt is de functie om de recensie gelijk van uw Facebook te verwijderen.

Helaas biedt Facebook geen optie om een recensie van uw zakelijke facebook pagina te verwijderen. De reden waarom je niet zomaar elke recensie kan verwijderen is omdat men hierdoor de score / aantal sterren kan manipulieren en dit vindt Facebook oneerlijk.

Het enige wat Facebook momenteel wel als optie aanbiedt is mogelijkheid om een recensie als 'spam', 'beledigend' of 'niet gepast' te markeren.

Facebook recensie markeren als 'spam', 'beledigend' of 'niet gepast'

Indien u een recensie ontvangt met een lage score en het heeft niets te maken met de diensten, producten of service die u aanbied of is de recensie niet gepast of beledigend? Dan geeft Facebook u de mogelijkheid de recensie hiervoor te markeren. Bij de recensie kunt u rechtsbovenin de hoek klikken op het pijltje en kiezen voor de optie 'Ik vind deze recensie niet leuk'.



Nadat u geklikt heeft op de knop 'Ik vind deze recensie niet leuk' krijgt u een melding waar u kunt aangeven wat er niet goed is aan de recensie. U kunt kiezen uit 2 opties.



Hieronder ziet u de verschillende mogelijkheden die u krijgt afhankelijk van de eerder gekozen opties.



Afhankelijk van uw keuze krijgt u de mogelijkheid deze persoon nog te blokkeren om zo de communicatie via facebook tegen te houden.

Nadat u uw verzoek hebt gedaan zal het verzoek door een Facebook medewerker worden beoordeeld. De recensie zal dus niet direct verwijderd worden. Daarbij bestaat de kans dat uw aanvraag dus niet geaccepteerd wordt als dit niet binnen de richtlijnen van Facebook voorwaarden valt.

Ik kan mijn facebook recensie niet verwijderen. Wat nu?

Het klopt dat Facebook u niet de mogelijkheid geeft om een recensie direct te verwijderen en zelfs als u een recensie markeert kan het nog enige tijd duren voordat uw aanvraag behandeld wordt. Ondertussen blijft de negatieve recensie wel in beeld. Wat kunt u aan de negatieve recensie doen totdat uw aanvraag behandeld is?

Voordat u handelt moet u weten dat alles wat op internet wordt geplaatst een hele lange tijd beschikbaar blijft. Zodra u dus reageert op de recensie moet u goed nadenken over hoe u gaat communiceren. Veel bedrijven hebben in dezelfde schoenen gestaan en hebben dus het effect kunnen meten van allerlei verschillende reacties.

Hieruit blijkt dat een positieve reactie het beste effect heeft op een negatieve recensie.

Bij uw reactie kunt u het beste gebruik maken van de volgende tips

  • Biedt persoonlijk uw excuses aan
    Biedt excuses aan voor het ongemak wat de klant heeft ervaren. Doe dit persoonlijk.

  • Luister naar de klant
    Luister naar het probleem van de klant en zoek naar een passende oplossing.

  • Reageer niet te laat
    Hoe later er wordt gereageerd des te meer bezoekers het gevoel krijgen dat er niet wordt geluisterd en dit kan een negatief gevoel opwekken.

  • Reageer positief
    Door positief te reageren geef je aan dat het bedrijf openstaat voor feedback en wilt leren van gemaakte fouten en situaties. Hierdoor krijgen klanten het gevoel dat het bedrijf klanttevredenheid erg belangrijk vindt en zal erg gewaardeerd worden door de bezoekers.

  • Ga niet (teveel) in op de situatie
    Hoe oneerlijk de recensie ook is, met modder teruggooien is een slecht idee en geeft vele bezoekers van uw pagina de indruk dat u niet professioneel reageert op probleemsituaties. Daarnaast leiden zulke discussies niet tot een oplossing.
    Probeer altijd een discussie te stoppen. Een discussie kan juist weer negatieve gevoelens opwekken.

  • Nodig de klant uit en informeer de bezoekers over de uitkomst
    Nodig de klant uit om langs te komen zodat er een persoonlijk excuus gegeven kan worden. Zo krijgt u de mogelijkheid van een negatieve ervaring van de klant om te zetten naar een positieve. Ook de bezoekers van u Facebook pagina zullen het enorm waarderen dat u zoveel moeite doet voor een klant. Informeer daarom altijd hoe dit contact verlopen is.

  • (Optioneel) Compenseer ongemak
    Heeft de klant echt oprecht last gehad van ongemak? Biedt dan iets aan ter compensatie / als excuses. Indien u een restaurant bent kunt u bijvoorbeeld een gratis kopje koffie of drankje aanbieden.

Conclusie

Facebook biedt geen optie om een recensie direct te verwijderen om zo de waardering van klanten op uw Facebook pagina eerlijk te houden. U kunt het beste op een positieve manier reageren op de negatieve recensie zodat uw bezoekers van u Facebook pagina zien dat u professioneel reageert en dat u de klanttevredenheid van elke klant erg belangrijk vindt.

Populair



Overige berichten

Nieuwsbrief aanmelden

* Verplichte velden

Een vrijblijvende offerte?

Heeft u vragen, wilt u een vrijblijvende offerte aanvragen of bent u op zoek naar vrijblijvend advies voor uw website en/of drukwerk? Dan kunt u te allen tijden contact met ons opnemen.
Timeless Design
Didamseweg 25c
7037 DJ (Loer)beek
Gemeente Montferland
T.A.V. Frank van der Heijden
Tel: 0316 - 2000 16
Mobiel 06 53541887
E-mail: info@timelessdesign.nl
naar
boven
Copyright © Timeless Design 2014 | Alle rechten voorbehouden