U bevindt zich hier: Home » Blog » Wat voor soort logo past bij u?

Wat voor soort logo past bij u?

Geplaatst op 25-11-2013 door Geen enkel groot bedrijf heeft kans impact te maken op de markt zonder een logo. Denk maar eens aan McDonald's. Waarschijnlijk denkt u gelijk aan de gouden 'M', bij Nike denkt u waarschijnlijk aan een speelse vink (Swoosh) en bij Shell denkt u wellicht aan de rood/gele schelp. Deze logo's zijn zo sterk, dat ik u slechts het symbool hoeft te laten zien en u weet welk bedrijf ik bedoel.

Een uniek logo met de juiste uitstraling is het begin van een succesvol bedrijf, product of campagne. Laat daarom uw logo op maat maken, precies volgens u wensen en eisen en passend bij uw bedrijf en uw doelgroep.

Soorten logo's:



1) Typografische logo's
Een logo waarbij een speciaal lettertype wordt gekozen of waar de tekst of een gedeelde van de tekst op een speciale manier vormgegeven wordt.
Voorbeelden: Google, Coca Cola, Microsoft, Ebay, Amazon, Disney, Sony

2) Logo met een associatieve symbool
Het symbool heeft een visuele connectie met de naam, doelgroep, visie of
geleverde dienst van het bedrijf, product of campagne
Voorbeelden: Taco Bell, Orangina, Shell

3) Logo met een abstracte symbool
Het symbool is abstract en heeft geen visuele connectie met de benaming of
dienst van het bedrijf, product of campagne.
Voorbeelden: Nike, Pepsi, Olympics, Mitsubishi, LG, BP, BMW, Vodafone

4) Logo met een mascotte
Een karakter of dier dat representief staat voor de visie en/of kwaliteit
Voorbeelden: WWF, KFC, Monopoly, Puma, Twitter, Andriod , Redbull, ING

5) Monogrammen & Initialen
Een monogram is een symbool, opgebouwd uit twee of meer letters en/of andere grafische symbolen, om zodoende een herkenbaar symbool te maken.
Voorbeelden: Macdonalds, V&D, HP, CocoChanel, Albert Heijn (AH), KLM

6) Logo met onderschrift/payoff/slogan
Logo waarbij het onderschrift de doel en/of visie van het bedrijf versterkt.
Voorbeelden: Mentos, Nokia

Welke kleuren moet ik gebruiken voor mijn logo?

De kleuren van uw logo bepalen welke emotie en welke informatie u wilt uitstralen aan uw doelgroep.
Als u bijvoorbeeld een kleur moet kiezen voor een logo dat gaat over de liefde zult u wellicht kiezen voor de kleur rood en bij een product of dienst die zich bezig houd met natuur zult u wellicht denken aan de kleur groen. De kleur van het logo versterkt de visuele representatie van uw imago. Een zorgvuldige keuze zorgt voor een juiste uitstraling naar uw doelgroep.

Rood

Passie Romantiek Liefde Agressie Warmte Kracht

Oranje

Actief Enthousiasme Inspirerend Plezier/speels Sociaal Vitaliteit

Geel

Blijheid Speels Nieuwsgierig Energie Positiviteit Intens

Groen

Gezondheid Ontspanning Leven Bescheiden Evenwichtig Optimistisch

Blauw

Kalmte Frisheid Techniek Formeel Zakelijk Betrouwbaar

Paars

Luxe Spiritualiteit Intuïtief Artistiek Magisch Fysiek

Bruin

Stijlvol Nuchter Aarde/natuur Groei

Zwart/wit

Autoriteit Tijdloos Neutraal Macht Klassiek

Populair



Overige berichten

Nieuwsbrief aanmelden

* Verplichte velden

Een vrijblijvende offerte?

Heeft u vragen, wilt u een vrijblijvende offerte aanvragen of bent u op zoek naar vrijblijvend advies voor uw website en/of drukwerk? Dan kunt u te allen tijden contact met ons opnemen.
Timeless Design
Didamseweg 25c
7037 DJ (Loer)beek
Gemeente Montferland
T.A.V. Frank van der Heijden
Tel: 0316 - 2000 16
Mobiel 06 53541887
E-mail: info@timelessdesign.nl
naar
boven
Copyright © Timeless Design 2014 | Alle rechten voorbehouden   |   Privacy Verklaring   |   Cookie Verklaring