Geen enkel groot bedrijf heeft kans impact te maken op de markt zonder een logo. Denk maar eens aan McDonald's. Waarschijnlijk denkt u gelijk aan de gouden 'M', bij Nike denkt u waarschijnlijk aan een speelse vink (Swoosh) en bij Shell denkt u wellicht aan de rood/gele schelp.
Deze logo's zijn zo sterk, dat ik u slechts het symbool hoeft te laten zien en u weet welk bedrijf ik bedoel.
Een uniek logo met de juiste uitstraling is het begin van een succesvol bedrijf, product of campagne. Laat daarom uw logo op maat maken, precies volgens u wensen en eisen en passend bij uw bedrijf en uw doelgroep.
1) Typografische logo's
Een logo waarbij een speciaal lettertype wordt gekozen of waar de tekst of een gedeelte van de tekst op een speciale manier vormgegeven wordt.
Voorbeelden: Google, Coca Cola, Microsoft, Ebay, Amazon, Disney, Sony
2) Logo met een associatieve symbool
Het symbool heeft een visuele connectie met de naam, doelgroep, visie of geleverde dienst van het bedrijf, product of campagne.
Voorbeelden: Taco Bell, Orangina, Shell
3) Logo met een abstracte symbool
Het symbool is abstract en heeft geen visuele connectie met de benaming of dienst van het bedrijf, product of campagne.
Voorbeelden: Nike, Pepsi, Olympics, Mitsubishi, LG, BP, BMW, Vodafone
4) Logo met een mascotte
Een karakter of dier dat representatief staat voor de visie en/of kwaliteit
Voorbeelden: WWF, KFC, Monopoly, Puma, Twitter, Android, Red Bull, ING
5) Monogrammen & Initialen
Een monogram is een symbool, opgebouwd uit twee of meer letters en/of andere grafische symbolen, om zodoende een herkenbaar symbool te maken.
Voorbeelden: Mcdonald's, V&D, HP, Coco Chanel, Albert Heijn (AH), KLM
6) Logo met onderschrift/pay off/slogan
Logo waarbij het onderschrift de doel en/of visie van het bedrijf versterkt.
Voorbeelden: Mentos, Nokia
Trendy is een breed begrip waarbij persoonlijke smaak een groot onderdeel is. Maar trendy is ook rekening houden met wat er nu belangrijk gevonden wordt in de markt als het gaat om techniek en marketing. In de afgelopen jaren zijn de hoeveelheid platformen waarop bedrijven communiceren drastisch gestegen en het is belangrijk dat je met jouw logo meegaat in deze trend. Denk hierbij aan de verschillende soorten social media kanalen. Ik help bedrijven bij het ontwerp van trendy logo's die rekening houden met de laatst technische eisen (medium-toepassing) en de laatste marketingtechnieken en vertel je er graag meer over via onderstaande link
Trendy Logodesign
Het kiezen van het juiste logo voor jouw bedrijf is enorm belangrijk en vaak veel impactvoller dan je oorspronkelijk zou denken. We hebben het dan hier niet alleen over het design van het logo of de gekozen kleur, maar juist over de punten waar men niet zo snel over nadenkt bij het kiezen van een logo. Ik informeer je graag over de vijf meest voorkomende blunders bij het kiezen en maken van een logo via onderstaande links.
Blunders bij logo's
De kleuren van uw logo bepalen welke emotie en welke informatie u wilt uitstralen aan uw doelgroep. Als u bijvoorbeeld een kleur moet kiezen voor een logo dat gaat over de liefde zult u wellicht kiezen voor de kleur rood en bij een product of dienst die zich bezighoudt met natuur zult u wellicht denken aan de kleur groen. De kleur van het logo versterkt de visuele representatie van uw imago. Een zorgvuldige keuze zorgt voor een juiste uitstraling naar uw doelgroep.