Volg ons online:
TerugZeg alsjeblieft nooit meer: Wij leveren kwaliteit en zijn flexibel en snel!"

Zeg alsjeblieft nooit meer: Wij leveren kwaliteit en zijn flexibel en snel!"

We kennen allemaal die standaard slogans: "We leveren kwaliteit" en "We zijn flexibel en snel". Maar laten we eerlijk zijn, dat zegt elk bedrijf. Daarom adviseer ik klanten echt iets anders te bedenken voor hun headline / USP.
Zeg alsjeblieft nooit meer: Wij leveren kwaliteit en zijn flexibel en snel!"

De redenen waarom dit niet meer werkt, zijn namelijk:

1?? Deze tekst wordt direct genegeerd: Iedereen claimt kwaliteit, flexibiliteit en snelheid te bieden. Het is een standaard geworden die de lezer gewoon negeert. Naast dat het niet werkt, het is gewoon saai!
2?? Dit bepaalt de lezer zelf wel: Het is aan de klant om te beoordelen of wij kwaliteit leveren, flexibel en snel zijn. Zomaar beweren dat we deze eigenschappen bezitten, overtuigt niemand.

Bedrijven kunnen wel 30% groeien in hun conversie door simpelweg hun boodschap te herformuleren. Dit toont aan hoe krachtig een heldere en onderscheidende boodschap kan zijn.

Een voorbeeld van een zin die beter is: "Bedrijven kiezen voor ons vanwege de snelheid van onze unieke 'out-of-the-box' maatwerk ontwerpen die naar wens zijn aan te passen." of "Met 10 jaar ervaring in maatwerk oplossingen ondersteunen wij jaarlijks 200+ bedrijven."

Waarom werkt dit beter?

Specifiek en concreet:
Het geeft duidelijk aan wat jou onderscheidt.

Waardepropositie:
Het laat direct zien welke voordelen jullie bieden.

Actieve taal:
Straalt energie en vertrouwen uit.

Klantgericht:
Spreekt direct de behoeften van de klant aan.

Creatief en inspirerend:
'Out-of-the-box' suggereert innovatie en originaliteit.

Enkele tips voor het bedenken van een betere USP / headline:

Wees specifiek:
Vertel niet alleen wat je doet, maar waarom je anders bent.

Waardepropositie:
Benadruk de voordelen voor de klant.

Actieve taal:
Gebruik energieke en actiegerichte woorden.

Klantgericht:
Focus op wat de klant wint, niet op wat jij doet.

Maar hoe kom je hier achter? Stel jezelf eens de vraag:

Wat onderscheidt jouw bedrijf van de concurrentie? Oftewel, wat doen andere bedrijven fout dat jullie beter doen?

Vaak kom je met dit antwoord al meer in de buurt! Naast deze vragen zijn er nog tientallen manieren om je USP's goed in beeld te krijgen en zo zet je de eerste stap naar een goede branding. Bijvoorbeeld, onderzoeken tonen aan dat bedrijven die unieke waardeproposities benadrukken, twee keer zoveel klantbetrokkenheid zien. Een duidelijke en unieke boodschap kan je helpen om niet alleen de aandacht van potentiële klanten te trekken, maar ook om hun vertrouwen te winnen en hen te overtuigen van de voordelen van jouw product of dienst.

Denk dus twee keer na voordat je de standaard zinnen gebruikt en focus op wat jou écht uniek maakt!

Interessant artikel? Deel hem dan!



Naar overzicht
Waar kan ik je mee helpen?
Plannen van een gratis kennismakingsgesprek Een vraag stellen Bellen: 0316 - 200016 Appen: 06 53 54 18 87 Contactgegevens