6921 TP Duiven
Een plan van aanpak / werkwijze dat wordt gebruikt door een bedrijf om haar identiteit en boodschap naar haar doelgroepen te communiceren
Dat is in essentie waarbij je in dit proces mee bezig houdt. Bij het opstellen van een brandidentiteit ben je bezig met de visualisatie van jouw als bedrijf (uiterlijk) en wat jou hierin uniek en speciaal maakt. Het omvat meerdere dingen zoals:
Het doel is een duidelijk merkbeeld neer te zetten waaruit je communiceert en hiermee te zorgen dat je klant jouw zo goed mogelijk herkent, dat je goed opvalt en voornamelijk dat je klant hetzelfde gevoel over jou heeft als dat jij in gedachten had.
De juiste tone of voice van zowel de communicatie naar je klanten als alle visuele communicatie is enorm belangrijk. De manier waarop je communiceert heeft direct impact op hoe de klant jouw ervaart.
Jouw doelen over hoe jij als bedrijf en of je product in de markt gezet moet worden bepaalt welke identiteit er gebruikt moet worden. Ik help bedrijven bij het opstellen en achterhalen van deze identiteit en help bedrijven bij alle aspecten van visualisatie.
In sommige bedrijven ligt de kracht niet in de producten en/of diensten maar juist in de medewerkers. Het kan dan heel slim zijn juist hier op te focussen. Maar hoe doe je dat? Ik help bedrijven bij het opstellen van deze aspecten.
Moet de focus juist op het product liggen? Dan is het heel belangrijk de juiste aspecten van het product in beeld te brengen zodat je klant je goed kan beoordelen. Daarbij voorkomen we het liefst de standaard 'Goed, slim en goedkoop' aspecten en zoeken we samen echt naar wat jouw product uniek maakt.
Door middel van gestructureerde vragenlijst en persoonlijke sparringsessies geef ik nieuwe en beginnende bedrijven krachtige, inspiratievolle en direct toepasbare inzichten in het opbouwen en achterhalen van alle aspecten van je identiteit.
Met dit opgestelde identiteit help ik bij het visualisatie proces door dit te vertalen naar een huisstijl, drukwerk zoals visitekaartjes, flyers, folders, presentaties, digitale mails, social media post en andere reclame uitingen en help ik je bij het opzetten van een werkwijze, methode of unieke formule. Ik help dus bij het bedenken, opzetten en de uitwerking van dit gehele proces zodat je krachtig en gefocussed verder kan met je nieuwe / verbeterde branding.
Elk bedrijf is uniek en daardoor ook elke situatie. In een vrijblijvend gesprek wordt het al snel duidelijk wat er moet gebeuren en welk soort design en mogelijkheden het beste bij je (bedrijf) past. Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op.