6921 TP Duiven
Waarbij branding meer is gericht op het creëren van een bepaald beeld van het bedrijf, ben je met marketing echt bezig met het promoten en verkopen van diensten en producten. Branding en marketing zijn dus twee verschillende dingen, maar ze gaan hand in hand in een succesvolle onderneming. Bij een goede branding verloopt de marketing ook veel soepeler.
Je website, social media en contact via e-mail zijn natuurlijk de grootste kanalen om je marketing in op te zetten. Het is belangrijk dat hierin (visuele) eenheid is en dat al je communicatie verloopt in de juiste tone of voice.
Maar een groot gedeelte van je brandingstrategie is natuurlijk het doel dat behaald moet worden. Bijvoorbeeld: offerte / contact aanvragen, bestellingen en/of aanmeldingen. De kracht van een goede strategie is dat je alle middelen gebruikt, zowel online als offline marketing, om het doel te behalen.
Ik help bedrijven bij het opstellen van een duidelijke 'Call to action' (CTA) en kom met een plan hoe wij alle onderdelen van communicatie hierbij kunnen betrekken.
Veel bedrijven willen het liefst zo snel mogelijk gevonden worden en dit vormt vaak een vorm van ongeduld. Dit leidt vaak tot verkeerde en ondoordachte beslissingen. Ik heb veel bedrijven namelijk te snel zien geloven in de magische pil van online marketing, namelijk; wij zorgen dat je op nummer 1 staat in de zoekmachines. Maar gebeurde dit echt?
In de meeste gevallen niet wat je hoopte. Heet je bedrijf Bakkerij Janssen en word je dan gevonden op het trefwoord 'Bakkerij Janssen'...tja dan sta je op nummer 1. Maar ik denk dat je liever gevonden had willen worden op brood, croissants, taart of belegde broodjes. En dan komt vaak de aap uit de mouw. Want wil je daar ook op nummer 1, dan merk je toch snel dat de magische pil namelijk erg veel gaat kosten of simpelweg niet werkt.
Ik vertel bedrijven echt eerlijk welke mogelijkheden er zijn, welke kosten zij kunnen verwachten en welke strategie slim is om toe te passen. Dit allemaal met oog op voordelen voor de klant en niet mijzelf. We kijken naar je doelen, je doelgroep, je concurrentie, de slagingskans, hoeveel tijd er is om bij te dragen in het proces en natuurlijk je budget. Alles wordt meegenomen zodat je nooit voor verrassingen komt te staan en duidelijk beeld hebt welke marketing opties het best bij jouw situatie passen.
Je website is een belangrijk onderdeel van je marketing en je branding. Natuurlijk is het belangrijk dat je goed gevonden word, maar je moet dit wel opwegen tegen de kosten. Advertising kost veel geld. Je betaald namelijk om gevonden te worden maar het heeft geen enkel voordeel op lange termijn. Stop je met adverteren, beland je direct op dezelfde plek als voorheen.
Ik begeleid bedrijven meer op de organische manier. We gebruiken de term 'organisch' in zoekmachine optimalisatie als het gaat om het verbeteren en uitbreiden van je website. Al de tijd, geld en moeite die je in organische marketing zal jarenlang voor je blijven werken.
Zodra je het proces branding begint heb je voor jezelf al duidelijk dat je dit heel serieus neemt en een goed blik hebt over de toekomst en je groei. Een organische manier van online groeien past hier heel goed bij. Ik help startende en beginnende bedrijven bij het opstellen van een contentplan en geef inzichten in waar zoekmachines echt naar kijken als het gaat om lange termijn score en waarde.
Daarbij zorg ik ervoor dat ook alle andere vormen van marketing, zoals in flyers, folders of e-mailmarketing, perfect (visueel) aansluiten op de gekozen strategie. Zo creëer ik voor bedrijf eenheid en een duidelijke brandingstrategie.
Elk bedrijf is uniek en daardoor ook elke situatie. In een vrijblijvend gesprek wordt het al snel duidelijk wat er moet gebeuren en welk soort design en mogelijkheden het beste bij je (bedrijf) past. Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op.