De kracht van een goede branding

De kracht van een goede branding is ongekend impactvol op je bedrijf en het succes en dit is heel gemakkelijk te bewijzen. Hieronder geef ik je enkele voorbeelden van de meest bekende branding. Ongetwijfeld zul je ze herkennen.

Stel je voor...

1
Een ambitieuze, goed opgeleide, technologie-minded millennial. Ze is een gedreven en ambitieuze designer, altijd op zoek naar de nieuwste technologische ontwikkelingen. Een echte trendsetter die het niet erg om geld uitgeven aan producten die haar leven makkelijker maken. Ze is altijd op zoek naar nieuwe technologie die haar creativiteit en productiviteit verhoogt.
Welk merk computer past bij deze doelgroep?
Toon antwoord Dacht je aan Apple?
2
Een actieve, gedreven en sportief persoon die een passie heeft voor fitness, rennen en sport. Ze is altijd op zoek naar manieren om haar prestaties te verbeteren en haar grenzen te testen. Ze is bereid om hard te werken voor haar doelen en is gedreven om succesvol te zijn. Ze op zoek naar producten die comfortabel zijn en haar ondersteunen in sportieve activiteiten.
Welk merk kleding past bij deze doelgroep?
Toon antwoord Dacht je aan Nike?
3
Een stoere, krachtige, avontuurlijke, vrijheid zoekende persoon die op zoek is naar uitdagingen en broederschap. Ze houdt van het ontdekken van de wereld, het hebben van nieuwe ervaringen en het verkennen van de wegen. Thuis voelt ze zich opgesloten en rijden is haar manier om te ontsnappen aan de realiteit, alleen dan voelt ze zich vrij en gelukkig.
Welk merk motor past bij deze doelgroep?
Toon antwoord Dacht je aan Harley Davidson?
Zonder dat er gepraat wordt over een product of service, kun je al enigszins inbeelden welk merk past bij deze personages. Het vertrouwen en gevoel dat deze personages naar dit merk hebben is zo sterk, dat ze telkens opnieuw voor dit merk zullen kiezen...en dat is branding.

"A brand is a person's gut feeling about a product, service, or organization." Martin Neumeier

Branding voor kleine en beginnende bedrijven

Het doel van branding is om jouw naamsbekendheid, de loyaliteit van jouw klant en jouw imago te vergroten en te verbeteren en hierdoor meer succes en omzet te creëren.

Het omvat slimme marketingstrategieën die je toepast op al je producten en services
Het is een visuele eenheid in alle graphische designs, promotiemateriaal en communicatie uitingen
Het is de juiste tone-of-voice in design en content op je website, social media kanalen en marketingcampagnes
Het is een manier om je klanttevredenheid te vergroten en geeft duidelijker inzicht in hoe jouw klant deze exact ervaart
Door een sterk merkimago te creëren kunnen bedrijven sneller hun prijzen verhogen en makkelijker nieuwe klanten werven.

Het starten van een branding

Bij het opzetten en creëren van een branding strategie zijn over het algemeen meerdere partijen betrokken. Naast het bedrijf zelf werk je samen met een ontwerp/designer, webbouwers, marketeers en o.a. social media experts. Het is een collectieve samenwerking om tot een krachtige strategie te komen die enorm winstverhogend kan zijn. Binnen dit proces help ik bedrijven bij het ontdekken en definiëren van doelen, doelgroepen en het bedenken van de strategie die zullen leiden tot de branding. Daarbij verzorg ik alle visuele aspecten zoals logo, drukwerk, digitale documenten en de website. Indien nodig kan ik ook schakelen met extra betrokkenen zoals tekstschrijvers en marketeers.

Welke branding onderdelen passen bij jou?

Er zijn verschillende soorten diensten en services die passen binnen een branding. Afhankelijk van de strategie, maar jouw bedrijf, je wensen en budget hebben impact welke van deze onderdelen het beste bij jouw situatie passen.

Voor bedrijven die een duidelijk doel in beeld willen hebben

Met en een duidelijk overzicht op je kwaliteiten, op de klant en de toekomst

Om een goede strategie te kunnen starten is het belangrijk om naast je eigen kwaliteiten en je doelen, ook te weten wie je doelgroep is, tot in detail. Dus niet globaal... 'De bakker'! Maar wie specifiek in de bakkerij? Welke verantwoordelijkheden heeft hij? Welke keuzes en beslissingen mag hij maken? Hoe kan je deze persoon benaderen en op welke platforms is hij actief?

Alleen dan kun je een branding strategie opzetten en een marketingstrategie ontwikkelen met verschillende tools en technieken om jouw doel te bereiken.
Afspraak maken
"Het is een genoegen om met je samen te werken"Wil je bij deze bedanken voor de prachtige website van 4 faces die je voor mij hebt gemaakt. Het is een genoegen om met je samen te werken en ben dan ook er blij met de site.Heb er al veel complimenten over gekregen! Ik vind de site mooi, modern en duidelijk en dat is ook wat ik van anderen hoor. Frank, nogmaals bedankt voor alles!!Saskia de Kleyn, 4Faces

Benieuwd welke strategie bij jou past?

Aarzel dan niet contact met mij op te nemen voor een vrijblijvend gesprek.

Je kan mij telefonisch bereiken of per email. Heb je een snelle of korte vraag? Dan kun je mij ook bereiken op WhatsApp via onderstaand mobiele nummer. In de meeste gevallen kan ik direct reageren. Ik help je graag.
Contact opnemen Whatsapp me