6921 TP Duiven
Een certificaat of diploma geven na het behalen van bijvoorbeeld een cursus, opleiding of training is een uitstekende manier om iets leuks mee te geven aan medewerker, klant, student of cursist, maar het is marketing technisch ook een hele slimme techniek. Een certificaat of diploma in de huisstijl van jouw bedrijf geeft namelijk de volgende voordelen:
In sommige gevallen kan het handig zijn om bepaalde dingen standaard in het ontwerp te zetten. Bijvoorbeeld je handtekening. Door je handtekening te digitaliseren (die je vervolgens dan ook voor andere projecten kunt gebruiken), hoef je dus niet telkens bij het geven van een certificaat of diploma je handtekening te zetten.
Maar je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld de datum, naam van de cursist of naam van de opleiding standaard in het ontwerp op te nemen. Zo hoef je zelf niets op de diploma te schrijven. Was dit echter juist de bedoeling, omdat je de certificaat een persoonlijke touch wilt geven of dat je wilt dat de cursist de mogelijkheid krijgt zijn/haar eigen handtekening erop te zetten, dan kan het juist weer handig zijn om hier in het ontwerp ruimte voor te maken. Flexibiliteit van het ontwerp van de certificaat / diploma is het belangrijkst.
Elke stijl kan gehanteerd worden voor het ontwerp van je certificaat of diploma. Wil je een klassieke certificaat met de iconische kaders en lintjes, wil je het meer zakelijk en in de stijl en kleuren van je bedrijf, of weet je het eigenlijk niet en wil je diverse soorten mogelijkheden zien? Geen enkele probleem. Graag denk ik met je mee welk soort design het beste bij je past.