6921 TP Duiven
De kracht van een flyer, poster of kaart is het doel heel helder in beeld te krijgen en ook kort en krachtig tot dit doel te komen. Men is soms geneigd om bijvoorbeeld net te veel informatie te geven, waardoor bijvoorbeeld de flyer zo vol staat met tekst, dat dit visueel gezien demotiveerd om te bekijken. Het is mijn taak als designer bedrijven te helpen door mee te denken hoe we dit medium op de beste manier in te zetten.
Ik help bedrijven dus niet alleen met een mooi ontwerp, maar denk echt mee hoe we de boodschap zo krachtig mogelijk over kunnen brengen. Op basis van het verhaal dat je wilt vertellen aan je klant adviseer ik je over het formaat van de flyer, poster, adviseer en help ik je in het bedenken van de inhoud.
Ik ontwerp vrijwel elk soort formaat reclame, van a5 of a4 flyers tot groot formaat posters of kaarten en bonnen met een unieke maat.
De eerste stap is bespreken wat je precies in gedachten hebt en dat idee werk ik volledig uit. Ik zorg dat het ontwerp gemaakt wordt in het gewenste formaat en zorg dat is verrijkt wordt met mooie visuals en passende afbeeldingen. Na goedkeuring van het ontwerp regel ik indien gewenst het drukwerk en zorg dat alles netjes bij je afgeleverd wordt.
Daarnaast heb je altijd toegang tot de bronbestanden en digitale versies van het ontwerp, indien je de flyer of poster bijvoorbeeld per mail wilt sturen of op je website wilt plaatsen of simpelweg in eigen beheer wilt houden.
Een belangrijk onderdeel van reclame maken is weten hoeveel impact het heeft op de doelgroep en wat je return on investment is (ROI). Je wilt namelijk niet te veel geld besteden aan drukwerkreclame als je er niets voor terug krijgt en daarbij wil je natuurlijk je geld en tijd zo optimaal mogelijk inzetten.
Het is daarom belangrijk verder te denken dan alleen de informatievoorziening. Het is belangrijk dat je kunt meten hoeveel klanten de flyer hebben gelezen. Maar hoe doe je dat? Door het medium te koppelen met een unieke 'call to action' link op je website. Of te wel de lezer te motiveren naar je website te gaan en daar verdere stappen te ondernemen. Deze stap is meetbaar, waardoor je het succes van je flyer in beeld kunt brengen. En zo weet je dus exact wat de impact van je reclame is.