Visualiseren van doelen, doelgroep en beloftes

Branding omvat alle gevoelens die mensen hebben over jouw bedrijf en product. Hoe beter de branding, hoe hoger de kans dat je klant een positief gevoel geeft over jou en zich verbonden voelt aan het bedrijf. Zorgen dat je een goede match bent voor deze klant is dus enorm belangrijk. Door het visualiseren van doelen, de doelgroep en je beloftes creëer je een grote stap in dit proces.

Jouw klant is eigenlijk altijd op zoek naar iets unieks

Elke klant vergelijkt bedrijven en producten op basis van wat ze kunnen en wat ze aanbieden. Alleen bedrijven met een uniek aanbod winnen deze keuzes. Het is dus belangrijk te achterhalen wat jou als bedrijf uniek maakt.

En dan hebben we het niet over USP's. Unique Selling Points worden al jaren verkeerd gebruikt. Het komt te vaak voor dat USP's gebruikt worden om te zeggen dat je kwaliteit levert, flexibel bent en een goede prijs hanteert. Dat is prima... maar dat zegt elk bedrijf, dus hierin ben je zeker niet uniek.

Ben je niet uniek, val je minder op en zul je altijd beoordeeld worden op prijs, net zoals de andere bedrijven die in de selectie niet uniek zijn.

Het in beeld brengen van je doelgroep en beloftes

Wat wil je doelgroep nou echt? Dit is de belangrijkste vraag die je kunt stellen die je diepgaand moet kunnen beantwoorden. Waarmee help je de klant het meest. Ook hier is het niet de bedoeling dat je antwoordt met kwaliteit, flexibiliteit en prijs.

De meest succesvolle bedrijven graven een niveau dieper en weten exact wat de klant eigenlijk wil en bedenken hier een belofte in. Deze beloftes die je opstelt over je product en service bieden houvast en creëren vertrouwen. Rondom deze beloftes kun je zelf specifieke werkwijzen, methodes of zelfs een unieke formule maken waardoor jij jezelf uniek maakt.

Praktijkvoorbeeld: Wij gaan pas weg zodra jij tevreden bent!
Dat is nog eens een belofte! Sterker nog, het bedrijf ging pas weg zodra de klant alles had gecontroleerd en een handtekening zette. "De klant was altijd tevreden over het werk, voelde zich gehoord en de gezamenlijke controle vormde een soort klantenbinding. Het was geweldig!"

Wat krijg ik dan precies?

Een doordachte plan van aanpak. Door middel van gestructureerde vragenlijst en persoonlijke sparringsessies geef ik nieuwe en beginnende bedrijven krachtige, inspiratievolle en direct toepasbare inzichten in het opbouwen en bedenken van deze beloftes en het inzichtelijk krijgen van je doelen.

Na het bedenken help ik bij het visualisatie proces door dit te vertalen naar een huisstijl, drukwerk zoals visitekaartjes, flyers, folders, presentaties, digitale mails, social media post en andere reclame uitingen en help ik je bij het opzetten van een werkwijze, methode of unieke formule. Ik help dus bij het bedenken, opzetten en de uitwerking van dit gehele proces zodat je krachtig en gefocussed verder kan met je nieuwe / verbeterde branding.

Hulp nodig bij het visualiseren van jouw doelen en beloftes?

Elk bedrijf is uniek en daardoor ook elke situatie. In een vrijblijvend gesprek wordt het al snel duidelijk wat er moet gebeuren en welk soort design en mogelijkheden het beste bij je (bedrijf) past. Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op.

Heb je interesse of heb je een vraag?

Aarzel dan niet contact met mij op te nemen voor een vrijblijvend gesprek.

Je kan mij telefonisch bereiken of per email. Heb je een snelle of korte vraag? Dan kun je mij ook bereiken op WhatsApp via onderstaand mobiele nummer. In de meeste gevallen kan ik direct reageren. Ik help je graag.
Contact opnemen Whatsapp me