6921 TP Duiven
Ik hoor veel bedrijven direct beginnen over de wens om zelf de site te kunnen onderhouden, met als reden omdat iedereen dat heeft, maar wat mij veel opvalt, is dat in sommige gevallen hier nauwelijks gebruik van wordt gemaakt. Zonde toch?
Je ziet soms dat bedrijven denken dat dit soort onderdelen standaard in een website aanwezig moeten zijn omdat andere bedrijven het ook hebben. Maar als je er geen gebruik van maakt, is het dan niet slimmer om geld te besparen en een andere plan te hanteren? Op basis van enkele simpele vragen geef ik bedrijven advies die flink in de kosten besparen.
Heel begrijpelijk. Hier botsten veel bedrijven mee. Ik help met het uitzoeken hoe ze de website moeten inrichten. Dit begint vaak met wat je precies wilt bereiken.
Voor veel bedrijven is dit het krijgen van nieuwe afspraken of (offerte) aanvragen. Maar sommige bedrijven hebben het druk zat en willen graag dat de website vragen beantwoord zodat ze minder uren hoeven te besteden aan de helpdesk en meer tijd en focus hebben op de serviceverlening.
Er is zoveel mogelijk en ik help bedrijven met het juist inrichten van hun website zodat we het maximale eruit kunnen halen.
Leuk! Maar heb je alles al op een rijtje? Hoe ga je om met verzending, levertijd en retouren? Heb je een idee hoe je omgaat met de helpdesk? Heb je nagedacht over een marketingplan om bezoekers naar je webshop te brengen, zonder bezoekers heb je geen bestellingen? Ga je promoten op social media? Is hier budget voor? Een webshop en alle randzaken kan soms best overweldigend zijn, dus goed voorbereid zijn of een tussenstap nemen kan soms handiger zijn.
Ook al klinken bovenstaande puntjes wellicht wat pessimistisch, er komt soms erg veel kijken bij online initiatieven en een goed overzicht zorgt ervoor dat je een succesvol resultaat krijgt. Ik heb veel bedrijven succesvol en niet succesvol dit soort projecten zien oppakken. Ik deel graag deze verhalen om jouw lancering een boost te geven en in de juiste richting te sturen.
Naar mijn mening is een goed gesprek waar eerlijk gesproken wordt over ideeën en concepten. Eerlijk wordt verteld wanneer iets goed is en wanneer iets minder goed is. Je wilt geen partij die overal ja op zegt en alles een goed idee vindt. Je wilt iemand waarmee je kan sparren, die je bewust maakt van uitdagingen en kansen en die met je meedenkt hoe je dit het beste kunt benaderen.
Ik help bedrijven met dit advies en ga graag met je rond de tafel om te kijken welke ideeën het beste voor jou werken. Dus als je interesse hebt, neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.