De juiste trefwoorden voor zoekmachines
Om ervoor te zorgen dat uw doelgroep uw website bezoekt zorgt u voor bekendheid en dat uw site goed gevonden wordt in zoekmachines.
Om dit doel te bereiken zorgt u ervoor dat uw website goed gevuld is met informatie die uw doelgroep wilt lezen, maar hoe zorgt u ervoor dat uw teksten op uw website aansluiten op de trefwoorden waarop
uw doelgroep zoekt?
Door middel van een zoekwoord-analyse kunt u precies zien op welke trefwoorden het meest wordt gezocht en welke trefwoorden het meest concurrentie heeft.
Daarnaast kunt u d.m.v. een zoekwoord-analyse ideeën opdoen voor zoekwoorden en advertentiegroepen waaraan u mogelijk niet denkt wanneer u de teksten voor uw website schrijft.
Informatie over trefwoorden, zoekgedrag, concurrentie & ideeën
Door uw teksten aan te passen op het gedrag van de bezoeker verhoogt u de kans dat u gevonden wordt in zoekmachines.
Daarnaast geeft zoekwoordanalyse u ook informatie over de concurrentie, lokale en wereldwijde zoekopdrachten en krijgt u alternatieve woorden voor uw zoekopdrachten.
Waarom is een analyse verstandig?
Indien u met uw website uw producten of dienst wilt promoten wilt u zo toegankelijk mogelijk zijn voor uw doelgroep, maar het kan soms lastig zijn te achterhalen welke trefwoorden hiervoor het beste zijn.
Er komt veel kijken bij het zoeken van deze trefwoorden zoals:
- Kiest u bijvoorbeeld voor enkelvoud of meervoud
- Engelstalig of Nederlandstalige zoekwoorden
- Kiest u voor één woord of een combinatie van meerdere woorden
- Welke synoniemen zijn er en/of worden er gebruikt.
- Wellicht dacht u aan een zoekwoord die door vele andere websites ook gebruikt.
Een goed beeld over de mogelijkheden geeft u niet alleen inzicht over het gedrag van uw doelgroep, het zorgt ervoor dat u het beste
uit u website haalt en zo uiteraard uw succes en conversie van uw website verhoogt.
Volg je ons al via Social Media?